+
Accede a tu cuenta

 

O accede con tus datos de Usuario El Periódico Mediterráneo:

Recordarme

Puedes recuperar tu contraseña o registrarte

 
 
   
 
 

TEATRE

Adaptar 'La Celestina' amb titelles, tot un repte

Bambalina Teatre presenta al Paranimf el clàssic de Fernando de Rojas el dia 15 de març

 

Guardonada. L’obra ha estat guanyadora de quatre Premis d’Arts Escèniques Valencianes 2018. - BAMBALINA TEATRE

Sara Llopis
10/03/2019

Adaptar un clàssic com La Celestina al teatre de titelles. Això és el que ha fet Jaume Policarpo a través de Bambalina Teatre amb una producció que es va estrenar en el Festival Internacional de Teatre Clàssic d’Almagro el passat 2018 i que va rebre també quatre guardons en els Premis d’Arts Escèniques Valencianes, inclòs el de millor espectacle de teatre i millor actriu per a Águeda Llorca.

Vist l’èxit, podem afirmar que Policarpo i Bambalina Teatre van fer bé, molt bé, a «recuperar» aquesta obra de Fernando de Rojas que es representarà en el Paranimf de la Universitat Jaume I de Castelló divendres que ve, 15 de març.

El mateix Jaume Policarpo reconeix, després d’«enfrontar-se» a aquest clàssic de la literatura espanyola, que no la recordava tan densa i intricada. «Tampoc recordava la seua subtilesa filosòfica, la seua vivor intel·lectual. No sabia que tot, en essència, segueix igual cinc-cents anys després», explica. Així, per a afrontar aquest repte de recompondre aquesta obra, va deixar fluir el seu «sentit teatral, guiant-me per aquest sentit de titellaire que propendeix a substanciar en el grotesc ara i en el sublim després per a acabar rematant amb un bon cachiporrazo».

Per a Policarpo, «la titella sintetitza la representació». Certament, aquesta adaptació atén «un context teatral i d’exhibició en crisi», per això des de Bambalina van voler apostar per una fórmula artística «més essencial deixant a les mans de dos intèrprets el difícil repte de representar la famosa tragicomèdia de Calisto i Melibea». El propòsit principal del muntatge és proporcionar al públic l’oportunitat de penetrar en les entranyes d’aquesta obra prodigiosa des de la vivència i el sentiment «depassant així la perspectiva més distanciada i intel·lectual que emana de la lectura de l’obra».